Feb 1, 2010

Lima

Saa er vi ankommet til Lima!

Soendag morgen skulle det selvfoelgelig sne i Koebenhavn, saa vi ankom til London to timer forsinkede og naaede ikke flyet til Miami. Vi blev dog hurtigt sat paa et fly til JFK, saa vi ventede ikke saa laenge i London. Troede vi...
Pga. smaaparanoide ameriakenere skulle alle passagerer dobbelt-trippelt-tjekkes, noget der skulle tage to timer. Heldigvis, eller rettere fornuftige som vi jo er, var vi ved gaten som nogle af de foerste, og vi boardede hurtigt. Saa vi matte paent vente paa jumbojetten (og ja, Simon, jeg har taget billeder af samtlige fly vi har vaeret med :D)!

...

Et spil Towerbloxx og en halv marabou senere var vi dog i luften - endelig var vi da i det mindste paa vej ud af Europa!

Vi ankom stopmaette af flymad til JFK og fandt hurtigt naeste gate, og saa stod den ellers paa soevn det meste af turen til Lima.
I Lima maatte vi igennem naesten samme procedure som i USA, med papirer der skulle udfyldes osv. Og da vi fik vores baggage skulle vi igennem en slags "tjek". Man skulle trykke paa en knap, der saa enten lyste roedt eller groent, og saa maatte man enten paent vente paa at faa al sin baggage scannet, eller ogsaa maatte man gaa videre. Vi var heldige at den lyste groent for os begge, for det saa ud som om at maskinen lyste efter hvad den lige havde lyst til...

Mario stod med et skilt i ankomsthallen, saa vi var hurtigt ude i bilen og paa vej til Hotel El Carmelo. Vi har allerede laert vores foerste ord: Juvia, eller noget i den stil, som betyder regn. (Jeg havde svaert ved at huske det, saa nu taenker jeg "jubijaaeee, der er regn", og saa lyder jubijaaee lidt ligesom juvia. Fantastisk maade at huske spanske ord paa)

Det lader til at INGEN overhovedet kan tale engelsk, heller ikke Mario. Saa vi proever os frem, men humoeret er hoejt, og vi har det sjovt. Vi glaeder os til at spise paa peruansk restaurant i aften, og nu vil vi smutte over i den flotte Parque Miraflores.

:D

4 comments:

  1. Take photos og smid dem på face.
    /Mac & Cheese in DK.

    ReplyDelete
  2. hej i to! det var noget skidt med al' den sne i søndags! men det er ikke det sidste, sidder lige nu midt i en "dansk" snestorm og jeg skal på vagt igen i overmorgen... det skal nok blive koldt... håber i ellers har det godt og jeg glæder mig til at læse noget mere og forhåbentlig se nogle billeder ;)

    ReplyDelete
  3. Hej AC og Alex

    Skønt I er kommet sikkert til Peru. Glæder mig til at høre om næste stop. Som Dal skriver har vi snestorm og jeg har aldrig set så meget sne i København. Så nyd varmen i Lima. Far kan følge flyet på sin Iphone, så vi havde check på jer hele vejen (jeg blev vækket hele natten af hans mob der bippede hver gang i var landet)Nå, her er lidt stille!
    Knus fra Michael og Lone

    ReplyDelete
  4. hej I to sidder lige her i kulden og tænker på hvor heldige I er med sådan en tur, hvordan var mon Parque Miraflores, har skrevet en kommentar i går også men kan ikke se den her så jeg prøver lige igen.

    ReplyDelete